راههای رهایی از افکار منفی

بدون ديدگاه

تا اکنون شده است که نتوانید افکار منفی را از ذهن خود دور کنید و یاس و ناامیدی همه ی وجود شما را بگیرد.در چنین شرایطی آیا به دنبال راههای رهایی از افکار منفی رفته اید؟

در این مقاله به بررسی راههای رهایی از افکار منفی میپردازیم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

 

  • بدن خود را به حالت تعادل بازگردانید

حتما زمانهایی که استرس به شما حمله میکنید تپش شدید قلب می گیرید تنفستان مختل میشود و بدن در حالت دفاعی قرار می گیرد.

در شرایط بحران چیزی که نجات دهنده ی شماست و باعث می شود بدن به حالت نرمال برگردد داشتن افکار مثبت و رهایی از افکار منفی است.

باید بگوییم این کار به این راحتی هم نیست بلکه در ابتدا برای بتوانید بدن را به حالت تعادل و نرمال بازگردانید باید تنفس خود را تصحیح کنید.

نفس عمیق بکشید و سعی کنید جریان تنفس را به آرامش برسانید و تمام اندام های بدن خود را به آرامش برسانید.

تنفس آهسته و ارام سبب می شود شما عصبانی نشوید و اوضاع را بدتر نکنید. در این حالت جملات تاکیدی مثبت را بکار ببرید تا افکار منفی از شما دور شوند.

رهایی از افکار منفی

 

  • قدرت تجسم خود را افزایش دهید

یکی از راههای رهایی از افکار منفی افزایش قدرت تجسم است. تجسم خلاق یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به خواسته ها و موفقیت شماست.

برای افزایش قدرت تجسم خلاق نیاز به تمرین دارید به این صورت که روزی نیم ساعت یا کمتر در مکانی خلوت موفقیت و شادمانی را تجسم کنید.

چشمان خود را ببنیدید و به زندگی شاد و هر آنچه که خواستار آن هستید بیندیشید و بهترین ها را تصور کنید.

در ابتدا شاید افکار منفی شما را رها نکنند و مدام دچار وسواس فکری شوید ولی اصلا نگران نباشید به مرور زمان ذهن شما دچار تغییر خواهد شد.

 

  • دویدن یکی از راههای رهایی از افکار منفی

 

زمانی که افکار منفی به سراغ شما می آید و ذهن شما را درگیر می کند یکی از بهترین روش ها برای رهایی از افکار منفی  دویدن است.

دویدن سبب می شود که ذهن شما آزاد شود و اکسیژن بیشتری به مغز شما برسد و در نتیجه افکار منفی از ذهن شما خارج می شوند.

راههای رهایی از افکار منفی
  • هر روز مدتیشن کنید

یکی از راههای رهایی ازافکار منفی انجام مدتیشن است مدتیشن سبب می شود ذهن شما پاکسازی شود و در نتیجه افکار مثبت جایگزین افکار منفی شود.

برای مدتیشن کافی است یک مکان خلوت پیدا کنید و موزیکی آرام بخش گوش کنید در این صورت ذهن شما با تجسم مکان زیبا و ارام به آرامش می رسد.

با ریلکس شدن بدن شما ذهن شما نیز به آرامش می رسد و بدن شما از هر گونه سموم و افکار منفی پاکسازی می شود.

تنفس شما به سطح عادی و نرمال می رسد و اکسیژن رسانی بدن به صورت بهتری انجام می پذیرد در این صورت رهایی از افکار نفی و استرس ها صورت می گیرد.

رهایی از افکار منفی
رهایی از افکار منفی
  • زبان بدن خود را تغییر دهید

یکی از راههای رهایی از افکار منفی تغییر زبان بدن است. تاکنون در زمانهای عصبانیت به زبان بدن خود دقت کرده اید؟ اینکه اخم می کنید و یا بدن خود را در حالت دفاعی قرار می دهید در این صورت تنها منتظر جمله ای هستید تا کوره خشمتان فوران کند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم در چنین مواقعی زبان بدن خود را تغییر دهید اگر نشسته هستید راه بروید اگر راه می روید بدوید در هرصورت تغییر زبان بدن سبب می شود ذهن شما نیز دچار تغییر شود.

اخم نکنید بخندید تا افکار منفی ز ذهن شما پاکسازی شوند.

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.