قانون پارکینسون

قانون پارکینسون در کسب ثروت

بدون ديدگاه

قانون پارکینسون در کسب ثروت چیست ؟

قانون پارکینسون در مدیریت و کسب ثروت چیست ؟ قانون پارکینسون در مدیریت و روانشناسی یک مفهوم استراتژی و کاربردی است و به این گونه بیان می شود که “هر کار به قدر زمانی که برایش در نظر گرفته ای به طول می انجامد” و موفقیت , آرامش و آن چیزی که از قانون جذب می خواهی را هم باید زمان خاص خودش را ببرد .

همین مفهوم ، قانون پارکینسون در کسب ثروت  و رسیدن به موفقیت مالی نیز وجود دارد و به شکل دیگری بیان می شود و اندیشمندان حوزه موفقیت آن را به این تعبیر بیان کرده اند : “به هر اندازه که درآمد داشته باشی ، همان قدر نیز هزینه خواهی داشت” .

به عبارت دیگر باور برخی در کسب ثروت و ترقی مالی به اینگونه است که در یک بازه زمانی مثلاً یک ماه ، کل درآمد کسب شده را خرج خواهند کرد .

این باور مخرب پیش زمینه ای خواهد شد که افراد ، مدیریت درآمد/هزینه/پس انداز را به راحتی از دست بدهند و هر اندازه درآمد داشته باشند در یک بازه زمانی مشخص مصرف خواهند کرد. بطور مثال اگر ماهی ۵ میلیون درآمد داشته باشند ، ۵ میلیون هم هزینه خواهند داشت.

با این اوصاف تلاش مضاعف آنها در کسب درآمد و خلق پول بیشتر ، مثمر ثمر نخواهد بود و پس از مدتی تلاش های خود را متعادل و یا متوقف خواهند کرد .

قانون پارکینسون
قانون پارکینسون

طرز تفکر افراد موفق و ثروتمند

اما طرز تفکر افراد موفق و ثروتمند ، طی فرآیند پول سازی و کسب درآمد ، به این شکل نمی باشد . و اصولاً مغز پویای آنها ، به شیوه های بهینه تری برنامه ریزی شده و خود را از تله پارکینسون دور نگه می دارند .

این دوری از قانون پارکینسون اکثر اوقات ناآگاهانه و در موارد کمتری آگاهانه صورت می پذیرد . به همین دلیل این افراد توانایی و اشراف بر درآمد و پس انداز کردن آن و یا صرف درآمد مازاد بر هزینه خود در راه کسب درآمد مجدد را فرا گرفته و آن را بطور مداوم اجرا می نمایند .

این مهم باعث می شود روند ثروت اندوزی هایشان به شکل کاملا تصاعدی افزایش یابد و روز به روز  قدرت مالیشان ترقی قابل توجهی پیدا کند .

در مبحث بعدی  راجع به نحوه برخورد با قانون پارکینسون و راه کارهای مقابله با آن ، صحبت خواهیم کرد.

{به قلم #مهندس_شهرام}

http://www.iraniantaraz.com

مطالب مرتبط

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.