راه حل رهایی از قانون پارکینسون و درآمد فعال چیست

راه حل رهایی از قانون پارکینسون و درآمد فعال چیست ؟

بدون ديدگاه

 

راه حل رهایی از قانون پارکینسون و درآمد فعال چیست ؟

درآمد فعال و قانون پارکینسون می گوید : هر چه کار کنیم به همان اندازه پول در می آوریم و هرچقدر درآمد داشته باشیم به همان اندازه هزینه خواهیم داشت . موفقیت و آرامش و رازهای قانون جذب چگونه بوجود می آید؟

راه حل رهایی از قانون پارکینسون و درآمد فعال چیست
راه حل رهایی از قانون پارکینسون و درآمد فعال چیست

این گونه افکار و باور ها تله هایی است که غالباً ذهن انسان های فقیر درگیر آن می شود و انسانهای موفق و ثروتمند مدتها قبل از این تله فرار کرده و راه ترقی و رشد و تعالی خود را طی نموده اند .

اما به راستی برای رهایی از این باور مخرب چه باید کرد ؟

برای خلاص شدن از این تله باید راهکار “درآمد غیرفعال” را مد نظر قرار بدهیم . یعنی به فکر درآمدسازی و کسب ثروت از راه های  عادی نباشیم و تلاش خود را به سمت آن گونه مشاغل سوق دهیم ذهن خود را مهیای مهیای باور های جدید نماییم .

مثال ۱

یک کارمند در هر ماه مبلغ ثابتی حقوق دریافت می کند (درآمد فعال)

وی می تواند یک وب سایت فروش آنلاین از یک سری محصولات نیز داشته باشد (درآمدغیرفعال)

مثال ۲

یک کارگر و یک کارفرما در یک واحد تولیدی در حال کار کردن هستند ولی کارگر به میزان مشخصی درآمد دارد ولی کارفرما حداقل به تعداد کارگران واحد تولیدی درآمد خواهد داشت .

سرمایه گذاری مجدد درآمدها :

 پیشنهاد اول برای راه حل رهایی از قانون پارکینسون :

برخی افراد به محض کسب اولین درآمد های خود ، با توجه به کارساز بودن تلاشی که کرده اند ، بجای اینکه درآمد حاصله را مجدداً در همان راستا و یا محل دیگری ، سرمایه گذاری کنند ، سریعاً به خرج کردن آن می پردازند و غافل از اینکه همان مرغ تخم طلا را سر می برند و روند درآمدسازی را در نطفه خفه می کنند . این امر باعث توقف رشد مالی می شود. بهترین پیشنهاد این است که در هر دوره بسته به شرایط سنی و محیطی و اجتماعی درصد خاصی از درآمد را برای تشویق و پاداش خود هزینه کنیم و نه تمام آن را . و بر سر این شر به خودمان تعهد بدهیم تا زمانی که به استقلال کامل مالی برسیم

تعیین میزان درآمد خالص :

یکی از مواردی که می تواند به ما در زمینه فوق راهنمایی کند ، محاسبه دارایی خالص در دوره های زمانی متوالی است . برای این کار مثلاً هر سه ماه یک بار کل بدهی های خود را در مقابل دارایی های فعلی قرار دهیم و مانده حاصل را ثبت نماییم . این مانده “دارایی خالص” نام دارد. اگر این پارامتر افزایش داشته باشد یعنی ما در کسب و کار خود به میزان رشد آن ترقی کرده ایم .

تقسیم سرمایه گذاری ها به اساس ریسک و امنیت .

 پیشنهاد دوم برای راه حل رهایی از قانون پارکینسون : 

باید روشی را در کسب و کار جلو ببریم که در بدترین حالت ممکن دارایی خالص ما منفی نشود . بطور مثال وجه نقد حاصل از درآمد بیزینس خود را می خواهیم برای غلبه بر درآمد فعال ، در جای دیگری غیر از کسب و کار خود ، سرمایه گذاری مجدد نماییم.  در این مثال سپرده گذاری بانک و بازار بورس را در نظر بگیرید :

سپرده بانکی : دارای امنیت بالا  و درآمد پایین ،

بازار بورس : دارای امنیت پایین و درآمد بالا

عقل سلیم حکم می کند که در هر دو جا سرمایه گذاری کنیم و میزان و درصد آن بسته به سن و سال و قدرت ریسک پذیری ما دارد . مثلا ۳۰% بانک و ۷۰% بورس

نتیجه این کار این است که اگر در سرمایه گذاری بورس شکست خوردیم هنوز ۳۰% درآمد خود را حفظ کرده ایم و سرمایه ما هنوز متلاشی نشده است .

 

{به قلم #مهندس_شهرام}

http://www.iraniantaraz.com

مطالب مشابه

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.