افزایش فالوور

چگونه تعداد فالوورهای واقعی را در صفحه اینستاگرام خود افزایش دهید؟

بدون ديدگاه

افزایش تعداد فالوورهای واقعی یا دنبال‌کنندگان واقعی در اینستاگرام همواره یکی از دغدغه‌های اصلی بیشتر افراد عضو این شبکه اجتماعی بوده است. برای رسیدن به این هدف چندین راهکار ساده اما کاربردی وجود دارد که در این مقاله به مرور گام به گام آن‌ها پرداخته می‌شود.

توجه کنید روش‌هایی جعلی مانند خرید فالور، استفاده از بات، یا استراتژی‌هایی مانند فالو و آنفالو کردن در این مقاله برای افزایش فالوورهای واقعی مد نظر نمی‌باشد. چرا که این رو‌ش‌ها  کمک چندانی به دیده شدن صفحه شما کمک نخواهند کرد.

در این مقاله ۱۴ روش کاربردی و موثر که جزو بهترین روش‌های عملی برای افزایش تعداد دنبال‌کنندگان به شمار می‌آیند به صورت جزئی و تحلیلی ارائه می‌گردد.

 برنامه زمانی مناسب

برای افزایش فالوورهای واقعی بهتر است هر روز هفته مطالب ( پست، استوری و ریل )  ارسال شود. آمار اخیر نشان می‌دهد، اگر در هفته بیشتر از ۷ پست به اشتراک گذاشته شود تعداد دنبال‌کننده‌ها با نرخ ۵۶ درصد افزایش می‌یابد.

همچنین نظم در ارسال پست و استوری از موارد مهم تاثیرگذار برای افزایش تعداد دنبال‌کنندگان می‌باشد.

بسته به جامعه هدف و مخاطب شما، ممکن است ساعت یا روز خاصی بیشترین احتمال برای دیده شدن پست شما وجود داشته باشد.

برای مثال در روزهای تعطیل ساعت‌های پایانی روز میتواند بهترین زمان ارسال مطالب باشد.

می‌توانید از بخش insight اینستاگرام برای مرور فعالیت کاربران‌تان استفاده کنید تا متوجه شوید بهترین زمان ارسال مطلب برای شما بهتر است.

جذابیت صفحه و جذب فالوورهای واقعی

همیشه به یاد داشته باشید صفحه شما در بعضی موارد اولین برخورد مخاطب را با شما شکل می‌دهد. برای جذب  فالوورهای واقعی، هر چه رنگ‌ها در آن همخوانی بهتری داشته باشند بهتر است.

تم‌های خاص و متنوع را دنبال کنید ،سعی کنید، پست‌ها دارای تنوع و جذابیت کافی باشند. احتمال این که مخاطب به دنبال‌کنندگان صفحه شما ملحق شود بالاتر می‌رود.

از  صفحاتی که از گرید، برای نمایش پست‌های خود استفاده می‌کند جلب توجه بیشتری کرده و در نتیجه احتمال جذب دنبال‌کننده نیز برای آن صفحات بالاتر می‌رود.

اگر ویدئویی برای تولید پست استفاده می‌کنید و در آن صحبت نمی‌کنید می‌توانید با استفاده از آهنگ‌های محبوب یا مربوط آن را جذاب‌تر کنید.

همچنین استفاده از عنوان یا صفحه اصلی برای ویدئو نیز می‌تواند به جلب توجه برای مخاطبان جدید کمک کند.

اگر مخاطبی شما را دنبال نکند و در اکسپلور به پست شما برخورد کند شاید چند ثانیه‌ای بیشتر به آن توجه نکند.

موضوع پست ویدئویی را هم به صورت کپشن و با هشتک و هم به صورت عنوان در اول ویدئو با متن به مخاطب نشان دهید ممکن است به جذب فالوورهای واقعی منجر شود.

توجه داشته باشید که هدف شما افزودن یک ارزش به مخاطبتان است.

موضوع محور تولید محتوا کنید

این روزها دنبال‌کنندگان در صفحات مجازی به دنبال موضوعات خاص بوده و از دنبال کردن صفحات دارای چندین موضوع اجتناب می‌کنند.

دلیل این امر کاملا واضح است چرا که ممکن است علاقه‌مندی افراد عموما مختص یک موضوع خاص بوده و در صورت مشاهده دیگر موضوعات در صفحه مورد نظر آن را آنفالو می‌کنند.

چند موضوعی بودن صفحه به طور معمول گواه این نکته است که گرداننده صفحه دارای تخصص کافی در موضوعات صفحه نیست.

اینستاگرام صفحات را موضوع محور دسته بندی می کند بنابراین این عامل می تواند به پیشرفت صفحه ی شما کمک کند.

به همین علت  نه تنها مشخص کردن موضوع صفحه، بلکه  برجسته کردن موضوع پست‌ها و استوری‌ها با استفاده از هشتگ در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود تا به صفحه شما کمک کند به مخاطبان واقعی جویای موضوع شما معرفی شود.

 

تبلیغات موثر و جذب فالوورهای واقعی

برای جذب فالوورهای واقعی  تبلیغات موثر می تواند راه  گشا باشد.

تبلیغات خود را در در فضای مجازی شروع کنید و از دوستان خود کمک بگیرید. در بسیاری از مواقع رقیبان شما نیز می توانند به دیده شدن شما کمک کنند.

برای نمونه اگر صفحه‌ای راجع به کتابخوانی دارید جامعه هدف شما می‌توانند علاقه‌منده ان به کتاب  باشند.

 

فعال باشید

مهمترین عامل برای افزایش فالورهای واقعی حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی است.

زمان بندی درست برای انتشار پست و استوری می تواند به موقعیت پیج شما کمک کند. تعامل با افراد مشهور در جهت افزایش فالوور واقعی می تواند موثر واقع شود.

البته توجه به این نکته ضروری است که بعد از مرحله جذب فالور باید در صدد حفظ آن‌ها برآیید که خود مستلزم تداوم فعالیت در اینستاگرام است.

توجه کنید مخاطبان قبل از مشاهده صفحه شما، ممکن است به پست ارسالی شما برخورد کنند بنابراین هشتک‌ها و کپشن‌ها نقش بسیار مهمی در معرفی صفحه‌ شما خواهند داشت.

همیشه کلمات مرتبط به حوزه و موضوع کاری خود را استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان واقعی را جذب کنید. هر چند روش‌هایی برای جذب سریع مخاطب به صورت غیرواقعی وجود دارد که مهمترین آن استفاده از برترین و پرمخاطب‌ترین هشتک‌ها است.

اما ما این روش‌ها را توصیه نمی‌کنیم چون حتی در صورت جذب مخاطب، بعد از مدتی مخاطب متوجه غیر مربوط بودن صفحه شما با هشتک‌های مورد علاقه‌اش که شما استفاده کردید شده و صفحه شما را آنفالو خواهد کرد.

افزایش فالوورهای واقعی با تعامل بیشتر

هر چه بیشتر مخاطبان خود را درگیر کنید احتمال اینکه این مخاطبان باعث نشر پست‌ها و مطالب شما شوند بیشتر خواهد بود و در نتیجه احتمال جذب دنبال‌کننده جدید نیز بالاتر خواهد رفت.

تفاوت بین درخواست مکرر آزاردهنده برای مخاطب و یادآوری گهگدار را درک کنید. خودتان را جای مخاطب بگذارید.

مطمئن باشد اگر مخاطب ارزشی با دیدن پست شما بدست آورد به صورت خود به خودی تمایل به اشتراک گذاری یا پسندیدن آن را خواهد داشت. می‌توانید از چالش‌ها یا مسابقات با جایزه برای مخاطبان در نظر بگیرید. برای نمونه اگر موضوع صفحه شما، آموزشی است می‌توانید سوالی چالشی مطرح کرده و نظرهای مخاطبان را بررسی کرده و به صورت اختصاصی پاسخ دهید.

از مخاطبانتان بخواهید دوستان خود را تگ کنند، در این حالت ممکن است دوستانشان با دیدن صفحه شما آن را دنبال کنند.

 

افزایش فالوورهای واقعی و تاثیر پروفایل

عکس پروفایل شما می‌تواند تاثیر بسزایی در جذابیت پروفایل شما داشته باشد. اگر در مورد موضوع کاری فعالیت می‌کنید استفاده از عکسی مرتبط با موضوع کار به جای عکس شخص، یا ترکیبی از عکس شخص و موضوع کاری مناسب‌تر است.

در بیوگرافی صفحه، مطالبی را عنوان کنید که شخص با خواندن آن، متوجه هدف شما از راه‌اندازی آن صفحه شود. همچنین استفاده از لینک به وب‌سایت‌های شخصی یا مرتبط به کار هم می‌تواند به مخاطبان کمک کند تا شما را برای دنبال کردن انتخاب نمایند.

سعی کنید خودتان باشید. در دنیایی که پر است از آدم‌های تقلیدکار شما تنها با خودتان بودن می‌توانید خاص باشید.

در بیوگرافی صفحه خود، درباره خودتان و علایقتان بنویسید. این باعث می‌شود کسانی که آن را می‌خوانند و ممکن است علایقی مانند شما داشته باشند به شما جذب شوند و شما را دنبال کنند.

رفتار دنبال‌کنندگان قبلی را تحلیل کنید

اگر پست‌های شما وقتی به صورت عکس هستند بیشترین پسند را بدست می‌آورند بنابراین سلیقه مخاطب شما همین است.

همچنین در مورد ویدئو یا استوری و دیگر موارد نیز به طور جزئی دقت کنید چه مواردی بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرد بنابراین احتمال این که با انتشار بیشتر همان موارد، دنبال کنندگان جدید هم افزوده گردند افزایش می‌یابد.

 

صفحه خود را خصوصی نکنید

شاید این نکته به نظر عجیب برسد اما خصوصی یا private  بودن صفحه برای جذب مخاطبان بیشتر تاثیر معکوس دارد. دلیل این امر این است که گاهی افراد برای دنبال کردن یک صفحه خصوصی تنبلی به خرج می‌دهند.

در نتیجه تعداد پسندهای پست‌های آن صفحه به مراتب کاهش می‌یابد و همین امر در پخش شدن پست‌ها در اکسپلور نیز اثر دارد.

 

 

افراد یا صفحات دیگر را تگ کنید

در این خصوص می‌توانید اگر برای نمونه در مورد یک فرد خاص صحبت می‌کنید یا به نحوی پست یا مطالب شما به او مربوط است تگ‌اش کنید.

این کار احتمال این که ایشان درباره شما با مخاطبان خود صحبت کند یا شما را به آن‌ها معرفی کند یا شما را دنبال کند را بالا می‌برد.

توجه کنید از تگ کردن بی دلیل افراد اجتناب کنید چرا که باعث آزردگی آن‌ها شده و شاید نتیجه برعکس داده و با مسدود کردن شما شانس افزایش فالوور کاهش پیدا کند.

در مورد این استراتژی هر چه فرد یا صفحه مورد نظر که تگ شده مخاطبان بیشتری داشته باشد احتمال پیدا کردن مخاطب جدید از طریق آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

برای نمونه اگر آنها در استوری خود از صفحه شما نام ببرند مسلما توسط افراد بیشتری دیده می‌شود.

 

از دنبال‌کنندگان جعلی به هیچ عنوان استفاده نکنید

استفاده از فالوورهای واقعی می تواند به افزایش فالوورهای شما کمک می کند. فالوور فیک سبب می شود اعتبار صفحه ی شما خدشه دار شود.

توجه کنید وقتی پستی در صفحه شما گذاشته می‌شود با توجه به تعداد دنبال‌کنندگان‌تان به نسبت تعداد لایک مشخصی به دست می‌آورد.

این به طور واضح خبر از جعلی بودن مخاطبان شما می‌دهد و مهمتر از آن عاملی سرد کننده برای افراد جدیدی است که در حال مشاهده صفحه شما هستند و می‌خواهند تصمیم بگیرند شما را دنبال کنند یا نه.

تاثیر روانشناسی این شرایط، عدم اعتماد افراد جدید به صفحه شما است.

 

 

مقاله مرتبط را مطالعه فرمایید.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.