ابزارهای هوش تجاری

ابزارهای هوش تجاری چیست ؟ | ابزارهای هوش تجاری

۱ دیدگاه

در این مقاله سعی داریم به بررسی ابزارهای هوش تجاری بپردازیم با توجه به این نکته که با وجود رشد چشمگیر تکنولوژی و فناوری اطلاعات نیاز مدیران و تصمیم گیرندگان بیشتر از هر زمانی به ابزارهای مناسب هوش تجاری ضرورت پیدا می کند .

با وجود رشد تکنولوژی ما با افزایش اطلاعات مواجه هستیم ،بمباران اطلاعات سبب می شود تا مدیران و تصمیم گیرندگان تمرکز بر روی داده ها و اطلاعات موجود را از دست بدهند ؛ هوش تجاری در چنین شرایطی به کمک مدیران و تصمیم گیرندگان می آید .

ابزارهای هوش تجاری برای ساده کردن عملیات داده ها و نمایش آنها به ساده ترین شکل ممکن مورد استفاده قرار می گیرند .از آنجایی که مدیران و تصمیم گیرندگان از ابزارهای هوش تجاری برای پیشبرد اهداف تجاری خود استفاده می کنند این ابزارها از اهمیت ویژه ای برخوردار می شوند .

دنیای امروز که دنیای علم اطلاعات و دیتابیس ها و تکنولوژی های جدید و فناوری های کاربردی است نیاز ما بیش از هر زمانی به ابزارهای مناسب هوش تجاری ضرورت پیدا می کند با توجه به این نیاز در این مقاله سعی داریم تا به معرفی ابزارهای مناسب هوش تجاری بپردازیم .

 

Microsoft Power BI

Microsoft Power BI l نرم افزاری است که با کمک آن می توانید به تحلیل داده ها در کسب و کار خود بپردازید .وجود نرم افزار Microsof Power BI به کارشناسارنان این حوزه کمک می کند تا بتوانند به راحتی به تحلیل داده ها بپردازند .

 power BI  به عنوان بهترین پلتفرم برای پیاده کردن سیستم های هوش کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.

این نرم افزار برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ همراه با power poivot و power view ابتدا به اکسل ۲۰۱۰ افزوده شد و سپس در سال ۲۰۱۳ این ایده به طور کامل مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت .

موسسات تحقیقاتی  Gartner و Forrester که معتبرترین موسسات تحقیقاتی در حوزه IT هستند با ارائه ی Microsoft power BI از طرف کمپانی مایکروسافت این محصول را تا سه سال متوالی جز بهترین ابزارهای هوش تجاری معرفی کردند .

power BI  مجموعه ای از ابزارهای هوش تجاری است که به مصور سازی داده ها کمک می کند و سبب می شود کاربران بتوانند داده ها را به صورت تصویر تحلیل کنند و همچنین می توانند گزارشات خود را به صورت نمودارهای مختلف بررسی کنند .

از ویژگی های مهم این نرم افزار امکان انتشار گسترده ی آن است، همچنین با توجه به قابلیت های مختلف این نرم افزار از جمله پشتیبانی از نرم افزارهای دیگر سبب شده است که کار برای کاربران بسیار آسان گردد .

کاربران می توانند با استفاده از این ابزار که یکی از بهترین ابزارهای هوش تجاری است به طور کامل بر داده ها تسلط پیدا کنند و از این طریق به تحلیل داده ها و اطلاعات موجود بپردازند .

در مقاله ای به صورت کامل به بررسی جز به جز این نرم افزار خواهیم پرداخت .

 

Demo یکی از ابزارهای هوش تجاری

Demo یکی از ابزارهای هوش تجاری است که به کمک آن کارشناسان BI می توانند خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه دهند .این ابزار به نقش مدیران و تصمیم گیرندگان توجه به خصوصی داشته است و ابزارهای متنوعی را در اختیار آنها قرار داده است .

از ویژگی بارز این پلتفرم ابری این است که با سایر ابزارها هماهنگ و یکپارچه می شود ،نرم افزارهایی که مدیران و تصمیم گیرندگان مدام از آن استفاده می کنند .

Yellowfin BI ابزاری ترکیبی

Yellowfin BI ابزاری ترکیبی است که در سال ۲۰۰۳ توسط گروهی از محققان هوش تجاری در ملبورن استرالیا تهیه شد . این ابزار که به ترکیب تصویر سازی داده ها و یادگیری ماشین است به کمک مدیران و صاحبان کسب و کار آمده است .

ابزار Yellowfin BI به مدیران و صاحبان کسب و کار در حسابداری ،تبلیغات گسترده و سایر امور تجاری کمک می رساند .

این محصول براساس معماری سرور باز است و در جاوا تولید شده است .از مزایای این نرم افزار در دسترس بودن همیشگی آن از طریق اینترنت ،موبایل و کامپیوتر است .

کار این نرم افزار پاسخ به چرایی اتفاق های تجاری است .از ویژگی های دیگر این نرم افزار تجزیه و تحلیل هر روز و هر لحظه است کافی است شما به وب دسترسی داشته باشید در این صورت به راحتی می توانید به تجزیه و تحلیل داده ها بپردازید .

Yellowfin BI یکی از ابزارهای هوش تجاری است که به شما کمک می کند تا بتوانید گزارشات دقیق تهیه کنید و پیش بینی های دقیقی انجام دهید .

ابزارهای هوش تجاری

 

looker یکی از ابزارهای هوش تجاری

looker یکی از ابزارهای هوش تجاری است که به ارائه خدمات توجه ویژه ای نشان می دهد .این ابزار به کاربران این این اجازه را می دهد تا بتوانند در اطلاعات غرق شوند و آزادانه نظرات خود را ارائه دهند .

looker نرم افزاری است که جذابیت خاصی را برای کابران خود ایجاد می کند و اجازه می دهد آنها نتیجه گیری خودشان را اتخاذ کنند .این ابزار هوش تجاری برای همه ی مشاغل مفید می باشد و سبب میشود کارها به آسانی انجام بگیرد .

کسانی که درصدد  ایجاد شغل جدید هستند این نرم افزار می تواند به آنها خدمات زیادی را ارئه دهد ،این نرم افزار با تصویر کردن داده ها و ارائه گزارشات از طریق پست الکترونیک و پشتیبانی مدام  به کاربران کمک می کند تا بهترین نتیجه را بگیرند .

Google Data Studio ابزاری متفاوت برای تحلیل داده ها

گوگل به عنوان پیشرو در امر تجزیه و تحلیل داده ها می تواند مدیران و تصمیم گیرندگان را با ابزار Google Data Studio یاری رساند .

این ابزار به عنوان ابزاری برای ساخت داشبورد ،ساخت گزارشات سایت از طریق گوگل آنالیز در ابتدا مطرح شد و سپس با اضافه شدن قابلیت های متنوع دیگر این نرم افزار را برای کابران جذاب تر کرده است .

قابلیت های متنوعی از جمله اتصال به توییتر و سایر برنامه ها این نرم افزار را جذابتر کرده است .

ابزاری با سرعت بالا

sisenes برنامه ای پرکاربرد برای کسانی است که می خواهند با همان ابزارهای قبلی کار کنند .sisenes یکی از ابزارهای هوش تجاری است که بیشتر از هر ابزاری شناخته شده است .

این ابزار به کمک مدیران و تصمیم گیرندگان می اید تا بتوانند مجموعه ی اطلاعات وسیع و گسترده ی خود را در قالب های کوچکتر و ساده تر مانند گزارشات ،داشبوردها در انواع وسیله ها مانند موبایل راه اندازی کنند .

این ابزار با سرعت بالای خود به کاربران کمک می کند تا بتوانند به بررسی داده های وسیع و گسترده بپردازند .

از دیگر مزیت های این نرم افزار توانایی در سازماندهی دقیق اطلاعات است با مناسب ترین قیمت بدون اینکه به نتایج آسیبی وارد شود .

حتما مقاله ی مزیت های هوش تجاری را مطالعه بفرمایید .

۱ دیدگاه

  1. […] داده های زیاد مدیران را ترغیب می کند تا از ابزارهای هوش تجاری استفاده کنند .هوش تجاری مجموعه ای از فناوری ها و […]

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.