راز پنهان پول

مستند راز پنهان پول

بدون ديدگاه

یکی از شاخص‌ترین مستندهایی که درباره کارکرد بانک‌ها و سیستم مالی در جهان ساخته شده است مستند راز پنهان پول ساخته آقای مایک ملونی می‌باشد که در حال حاظر چهار قسمت از آن توسط تیم ترجمه سلام رویا زیرنویس شده است . مستند رازهای پنهان پول به دنبال نشان دادن چگونگی کارکرد سیستم پولی و موفقیت در آن می باشد و نیز نحوه خلق پول و عملکرد بانک‌های مرکزی کشورها است . مایک ملونی مستند خود را با این جمله جالب شروع می‌کند : “ما در حال ورود به بزرگترین بحران مالی هستیم که جهان تا به امروز به خودش دیده است ، جابجایی ثروت و پول در این دهه بزرگترین جابجایی در کل تاریخ خواهد بود.” و حال چگونه می توانیم در این بحران آرامش خود را حفظ کنیم او در ادامه این موضوع را این چنین بیان می‌کند که :  “کاری که شما باید انجام بدهید این است که اطلاعات خود را بالا ببرید، اطلاعاتی در زمینه تاریخچه پول که ول از کجا آمده است و چه اتفاقاتی برای آن افتاده است و آگاهی از امور مالی دنیا و اینکه اقتصاد جهانی چگونه کار می‌کند و آگاهی از اینکه بانک‌ها و بازارهای بورس چگونه شما را فریب و پول شما را از شما می گیرند و چطور از شما کلاهبرداری می‌کنند و این که چگونه می توانید از قانون جذب استفده کنید در راه کسب ثرت .

تبریک می گویم شما اشتراک ویژه ی ماهیانه دریافت کردید و می توانید با زدن دکمه ی زیر فایل مورد نظرتان را به صورت کامل دریافت کنید

راز پنهان پول
راز پنهان پول

قسمت اول این مستند درباره تفاوت های است که بین کارنسی و مانی می باشد. کارنسی به پول رایج گفته می‌شود که ارزش آن متغیر است و به طور مداوم در حال نوسان است مانند دلار و سایر پول‌های رایجی که در کشورها مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ پشتوانه‌ای ندارند. در عین حال mony ، پولی با ارزش ثابت است و غیر نوسانی می باشد مثل طلا و فلزات گران‌بها و پول‌هایی که پشتوانه دارند. مایک ملونی در ادامه این قسمت از مستند راز پنهان پول به بررسی ابعاد مختلف تفاوت مانی از کارنسی می پردازد و به این نکته اشاره می‌کند که ، دلار که به عنوان پول رایج دنیا می باشد هیچ گونه پشتوانه‌ای به نام طلا ندارد و بانک مرکزی آمریکا با چاپ دلار بدون هیچ گونه پشتوانه ای در واقع تورم خودش را به سایر کشورها صادر می‌کند.

 

قسمت دوم این مستند : مایک ملونی در این قسمت از مستند راز پنهان پول به بررسی علل صعود و همچنین سقوط تمدن‌ها و رابطه‌ی آن با سیستم پول بدون پشتوانه (کارنسی) و همچنین با پشتوانه طلا و فلزات گران‌بها (مانی) می‌پردازد. او تحقیق خود را از کشور یونان از چیزی در حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح شروع کرد جایی که در آن طلا به عنوان پول با ارزشی شناخته می‌شود. ملونی در مستند راز پنهان پول، این سیستم پولی ثابت و طلا پایه را علت اوج ‌گیری تمدن یونان می‌داند اما با بررسی بیشتر به این نکته اشاره می‌کند که امپراطوری یونان در طی هفت گام به کارنسی یا همان پول روی می‌آورد و با کنار گذاشتن پول ثابت و خلق سکه‌ عملا باعث فروپاشی این تمدن بزرگ می‌شود . ملونی معتقد است که این هفت گام امپراطوری یونان در طول تاریخ بارها و بارها تکرار شده است و این موضوع باعث فروپاشی تمدن‌های مختلف در سرتا سر نقات دنیا شده است و این‌بار نوبت به فروپاشی امپراطوری آمریکا رسیده است .

 

قسمت سوم این مستند : مایک ملونی در این مستند معتقد است که مرگ استاندارد دلار فرا رسیده است و میخ بر تابوت دلار کوبیده شده است. او در مدت ۳۵ دقیقه در این مستند به بررسی و اثبات این ادعا می‌پردازد. او یک تایم لاین از سال ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۱۳ در نظر می‌گیرد و تمام اتفاق‌هایی که موجب شده تا دلار آمریکا در حال فروپاشی قرار بگیرید را تک به تک مورد بررسی قرار می‌دهد . او سپس به بررسی نقش ایران در این ماجرا می‌پردازد و مشخصا از ایران به عنوان اولین کشوری که به سمت حذف دلار از مبادلات ارزی خود رفت، نام می‌برد.

 

قسمت چهارم این مستند : این قسمت مهمترین قسمت مستند راز پنهان پول می باشد، در این مستند مایک ملونی رازِ بزرگترین کلاهبرداری تاریخ را برای ملت‌های جهان فاش می‌کند رازی که افشا شدن آن باعث تغییر و تحولات عظیمی در سیستم جهان و زندگی مردم می‌شود. رازی که کشف شدن آن توسط مردم باعث فروپاشی سیستم مالی و بانکی جهان را در بردارد و این رازِ بزرگ چیزی نیست جز نحوه کلاهبرداری سیستم بانکی و بانکدارن در جهان به طوری که در طول تاریخ چنین چیزی سابقه نداشته است که انسان‌ها توسط یک عده کوچک این‌گونه فریب بخورند. مایک ملونی در قسمت از مستند راز پنهان پول به شیوه‌ی خارق العاده‌ای بزرگترین کلاهبرداری تاریخ را در هفت مرحله به تصویر می‌کشد و پرده از چهره شیطانی و ربوی نظام بانکی جهان می‌گشاید.

برای دیدن مطالب مرتبط بیشتر اینجا کلیک کنید

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.