استفاده از هوش تجاری چه مزایایی دارد؟ | دلایل استفاده از هوش تجاری
در این مقاله به بررسی دلایل استفاده از هوش تجاری می پردازیم .بیشتر کمپانی ها و سازمان ها از مزیت های استفاده از هوش نجاری غافل هستند در این مقاله به بررسی این مطلب می پردازیم و امیدواریم مفید واقع شود .
-
دلیل استفاده از هوش تجاری چیست ؟
۱٫افزایش رقابت و سوددهی
یکی از مهم ترین دلایل استفاده از هوش تجاری افزایش رقابت و میزان سوددهی است .تفاوتی نمی کند که شما صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا بزرگ در هر صورت شما نیاز به سوددهی دارید و دغدغه ی شما رقابت با سایر رقبا است.
دلایل استفاده از هوش تجاری سبب می شود تا مدیران و تصمیم گیرندگان با اطمینان بیشتری از ابزارهای هوش تجاری در تصمیم گیری های خود استفاده کنند .
حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان رقابت را حفظ کرد و به برتری رسید ؟چگونه می توان در کاهش هزینه ها موفق بود و به سوددهی بیشتری رسید ؟ و اینکه چگونه می توان کارایی سیستم را افزایش داد و به موفقیت مالی رسید .
با توجه به شرایط رقابتی امروز رونق کسب و کارها به نرم افزارهای مدیریتی وابسته است تا مدیران بتوانند عملیات اجرایی شرکت را به صورت یکپارچه اجرا کنند و بتوانند با مشتریان و شرکای خود ارتباط خود را حفظ کنند و همکاری های لازم را انجام دهند .
۲٫بهینه سازی روند توزیع و پخش محصولات یکی از دلایل استفاده از هوش تجاری
استفاده از هوش تجاری در توزیع و پخش محصولات بسیار موثر عمل می کند وسبب می شود اعتماد مشتریان جلب شود و مدیران نیز با بهینه سازی فرآیندها توزیع محصولات را بهترین شکل ممکن اجرا می کنند .
در این صورت با افزایش اعتماد مشتری و همکاری بیشتر شرکا رقابت و سوددهی نیز افزایش پیدا می کند ،استفاده از هوش تجاری به تولیدکننده و توزیع کننده کمک می کند تا بتوانند مدیریت سفارشات را به درستی انجام دهند.
تمام فرآیندهای تولید و توزیع با استفاده از هوش تجاری بهبود می یابد و همچنین با کاهش هزینه ها همیشه سطح موجودی در حد اعلا حفظ می شود و د رنتیجه به کشف فرصت های جدید می انجامد .
۳٫هوش تجاری یا BI به شما قدرت تصمیم گیری میدهد
BI فرایندی است که به شما قدرت تصمیم گیری درست را می دهد .شما از طریق برنامه ها و نرم افزارهای موجود در این فرآیند با کم ترین هزینه به تحلیل داده ها می پردازید .
استفاده از هوش تجاری بر اساس بهبود بخشی تصمیم گیری های درون سازمانی و برون سازمانی انجام می شود .اگر تصمیم گیری های مدیران و صاحبان کسب و کار جامع باشد با توجه به اینکه تصمیمات درست و قابل اعتماد هستند می تواند شرایط شرکت را بهبود بخشید .
با استفاده از هوش تجاری تصمیم گیران در هر سازمان همواره نقشی کلیدی را در هر سازمان بر عهده دارند. آنها باید با استفاده از اعداد و ارقام حقیقی توانایی قضاوت و میزان صلاحیت و هوش مندی خود را اثبات کنند. ابزاری که در واقع داده ها را به اطلاعات و اطلاعات را به فرمت قابل درک برای مدیران تبدیل کند.
۴٫ استفاده از هوش تجاری راهی برای تهیه آسان و سریع گزارش های قابل کاربرد
مدیران و صاحبان کسب و کار با استفاده از هوش تجاری می توانند گزارش های کاربردی را تهیه کنند و از این طریق به میزان عملکرد شرکت و بازدهی سایر عناصر شرکت بپردازند .
گزارش کاربردی از طریق نمودار تجزیه و تحلیل ،جداول کاربردی و سایر ابزار گزارشات به کمک مدیر می آید و او را در تصمیم گیری مهم یاری می رساند .
تهیه شده توسط گروه آموزشی و انگیزشی سلام رویا
برای دیدن مطالب مرتبط بیشتر اینجا کلیک کنید